Årets första och enda kräftskiva

Det har varit en trevlig lördag idag. Dagen började med lite repetition av japanskan och fortsätte med att jag åkte ut till min kompis Gunnar. Han hade fått hem sitt utlånade Sigma 150mm Macro-objektiv och ville visa upp den. Jag har fortfarande inget eget macroobjektiv, men det blir nog ett sådant köp när jag kommer till Japan. In any case, han köpte för några veckor sen ett objektiv som kallas för ”lensbaby”. Detta objektiv är väldigt speciellt och fångar bilder som närmast ser ut att kameran zoomar in samtidigt på objektet i fråga medans den tar kort... Ja, vad fan, det är svårt att förklara så jag visar helt enkelt med en bild vad jag menar. Dessa två tog jag med det ypperligt underliga objektivet:

Som ni ser blir det lite annorlunda effekt än vad man får av ett vanligt objektiv. Jag skulle verkligen inte ha någonting emot att ha ett sånt själv. Den ger coola effekter och man får välja var fokuspunkten ska ligga genom att vrida på själva objektivet! Bilden härunder är tagen med Sigma 150mm Macro.

Nåväl, efter en del skitsnack och så begav jag mig hemmåt. Fortsatte där jag avslutade min japanska och sedan kom våra grannar över på besök för att käka kräftor. Vi har inte ätit kräftor alls i år och det var första gången nu och förmodligen sista för min del då jag åker snart! Nåja, det är lite kött på kräftorna men det är roligt att man gör någonting tillsammans. Man får arbeta lite för maten för en gångs skull! För övrigt lärde jag mig av morsan att citron är bra att ”tvätta” sig med efteråt så man slipper en sån stark kräftlukt på fingrarna efteråt. Lukten finns kvar, men inte fullt så stark som det brukar vara. Kudos till den som kom på vattenskålen med citron i.

Nu har jag använt kontaktlinserna i tre dagar ungefär och det går skitbra. Har inte haft linser på länge, men dessa känns skitbra jämfört med de jag hade sist. Nu kanske jag behöver jag inte peta upp glasögonen stup i kvarten och dessutom slippa de fula märkena på näsan! Nåväl, nu avslutar jag detta inlägg! Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0