Fly Me to the Moon

Så idag var det ganska till och från vad det gäller vädret. Det regnade lite, det var soligt ibland, molningt en annan timme och så vidare. Under eftermiddagen var jag ute på ett löppass. Min nya livsstil går ut på att köra styrke två gånger i veckan och löpa två gånger i veckan. Ganska bra kombination tycker jag själv faktiskt och jag mår bra av det. Tidigare körde jag bara styrketräning, men en kombination av både det och motion känns bättre!

Framåt kvällen blev det faktiskt ganska bra väder ändå så jag och Gunnar beslutade oss för att åka ut en sväng och försöka ta lite bilder. Under sådana här omständigheter behöver man stativ om man vill få klara bilder. Kör man utan stativ måste man höja ISO-värdet och på så sätt blir bilderna alldeles för brusiga för att vara roliga att titta på. Tänk er myrornas krig, fast på en fast bild då. Tanken var att jag skulle prova HDR-tekniken (High Dynamic Range), där man tar flera bilder av samma objekt i olika exponeringar. Detta gör man för att få fram snyggare (subjektivt då givetvis) färger och detaljer. Tyvärr så borde jag googlat runt och kollat hru man gjorde, för när vi väl var framme så gick det ju inte speciellt bra. D300:ans egna funktion fungerade inte så bra heller tyvärr utan man får bäst resultat av att göra det manuellt, som med det mesta när det gäller fotografering.

Tyvärr finns det inte så bra ställen för att ta bild över själva "innerstaden", om man nu får kalla det lilla som finns i Karlskoga för det, så det blev lite träd i vägen, men i alla fall... Och så blir ju inte bilderna speciellt stora på blogg.se och alla detaljer kommer kanske inte med... Nåja, här kommer ett par jag lyckades fånga:













Kommentarer
Postat av: Madde

Det är helt fantastiska bilder!! Nu bidde jag sugen på att gå ut å fota lite...

2009-08-12 @ 23:30:16
URL: http://www.michikoskennel.se
Postat av: Anonym

Bilderna på månen, och bilden på månen samt sjön var riktigt fräscha faktiskt!

2009-08-18 @ 13:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0