Inventering

Under ganska lång tid har jag hört hur Stieg Larssons trilogi Millenium är bra. Igår satte jag mig faktiskt, eftersom jag inte har tiden att läsa ut bokserier justnu, och tittade på Män som Hatar Kvinnor. Jag ska erkänna att jag inte är ett stort fan av svensk film. De filmer jag gillat är väl i princip Jalla Jalla och Kopps. Men jag jag måste också erkänna att Män som Hatar Kvinnor var en djävligt bra film. Bra, men grotesk. Jag har ju inte läst boken så jag vet inte hur allting går till där, men vissa scener i den här filmen var närmare bestämt skruvade. Skruvade på ett bra sätt då, givetvis eftersom det får en att reagera såpass mycket. Skådespeleriet är klockrent, med passande musik och handling. Utlåtande? 5 japanska flaggor av 5.

 

Idag jobbade jag också. Det var dags för månadens inventering på Konsum och jag blev den som fick göra det. När jag pratade med mina kollegor tyckte alla det var så himla hemskt och tråkigt, men jag tyckte inte det var så illa faktiskt. Inte det roligaste måhända, men heller inte det tråkigaste. Ett arbete som måste göras helt enkelt! Tid tog det också. Vill man vara 100% noga skulle det nog ta flera dagar, påpekade min chef. Jag skulle inventera allting i frukt och grönt-avdelningen, blommor, drickbackar samt massa krimskrams ute i butik. 50 sidor med ”krimskrams” blev det. Nåja, det resulterade åtminstone i OB så det är OK :-) Slutade på 5 timmars arbete ungefär, vilket inte är så farligt.

 

Jag har också spenderat en del tid med att uggla igenom lite gamla bilder från tidigare vistelser i Japan. Ju mer man tittar på bilderna desto mer sugen blir man på att bara köpa en biljett på en gång och åka iväg. Här får ni ta del av några bilder jag tog när jag var där för två år sedan! Personligen ska jag sätta på Watchmen. Ha en bra en!

 

När jag var där 2007 var munkar ganska populärt, vilket man kan se ovan. De har även massa "Mister Donut" överallt också... eller hade åtminstone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0