The Autumn Effect

Idag gjorde jag min sista schemalagda dag på Konsum. Känns bra såhär efteråt faktiskt. Jag jobbar visserligen nästa helg också istället för en, men den var inte schemalagd från början. Jag är då ledig måndag - fredag åtminstone och nu är det dags att dra igång med japanskan igen. Jag har knappt använt språket på 1.5 månad ungefär och börjar känna mig ganska ringrostig. Ett språk som japanskan kräver att man är aktiv och eftersom jag inte varit det måste det bli repetition.

Idag var även syrran här för att provköra sin nya bil... den är inte hennes ännu, men hon ska väl så mycket jag vet köpa den snarast. Det är en Opel Astra combi tror jag att det var... fungerade som den skulle tyckte jag, även om det var lite småsaker jag störde mig på. Brorsan var i STHLM för att springa midnattsloppet igår och han ville också provköra bilen så han skjutsade ner syrran hit, då han ändå var påväg till västkusten med sin familj. Syrran tog även med sig sitt stativ som jag fick låna samt ett teleobjektiv till kameran (för de som inte är kunniga är det ett objektiv som zoomar långt!). Ska bli kul att prova på lite saker.

Imorgon ska jag faktiskt till tandläkaren! Jag har inte varit hos tandläkaren på nästan 5 år nu tror jag, vilket inte är så bra kanske. Men det har aldrig blivit av, även om tanken funnits där. Ärkelat, det är vad jag är ibland.
Sedan bär det nog av till stan för att fixa tid till ögonlinspassning. Jag har använt linser tidigare, men gått lite till och från när det gäller sånt. Har använt glasögon i två år i sträck nu ungefär så det känns som att det är dags för lite variation. Även om jag älskar mina glasögon så kan det vara kul att vara utan ibland.








Kommentarer
Postat av: Madde

Mmm, mitt teleobjektiv är fint. Lite väl sprasamt från min sida tyvärr, måste nog bli bättre där...

Va rädd om min bil nu när den kommer hem och glöm inte att hålla ner kopplingen när du startar... ;)

2009-08-17 @ 23:04:36
Postat av: Simon

Jaja, men jag kommer inte att lägga i den på ettan ändå så. Den får ligga på neutralt när jag använder den >:O

2009-08-18 @ 01:27:21
URL: http://tokyorus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0