Rå fisk och gammal bekantskap

Klockan är ju 00:12 så tekniskt sätt åker jag imorgon. Idag tänker jag kliva upp vid kl 7 för att fixa mina efterlängtade säten i flygen. Bäst vore det ju att få de platser som är vid nödutgångarna så man får mer benplats!
Nu har jag rivit upp lite ur resväskan också har jag märkt så morgondagen blir till att i stort sätt förbereda inför resan... Ompackning, mental förberedelse, kanjiplugg och annat smått och gott.
Jag höll på att gräva runt lite i mitt handbagage också för att se att jag hade det jag skulle. Plötsligt så märkte jag att min digipass till bank på internet var borta. Letade febrilt utan att hitta den men jag kom på att jag betalade farsans bussbiljett hem från STHLM med den och att den måste finnas nånstans! Då slog det mig att syrran förmodligen lagt undan den och visst hade hon det. Hon hade lagt det i sitt eget pennskrin då hon trott att det var sin egen. Tur som sjutton att jag hittade den annars hade det inte varit roligt.

Ikväll kom Shin, Jonas och en gammal kompis från Linköpingtiden, Fredrik, hit och käkade lite sushi och drack några öl. Fredrik har sedermera bosatt sig i den stora staden vilket var ett bra beslut (!). Honom har jag inte träffat på... två år ungefär nu tror jag nästan. Vi har väl snackat på MSN och Facebook nån gång sådär, men har inte träffats alls sedan vi båda läste japanska tillsammans i Linköping. Det var riktigt kul att få träffa på honom innan jag åker. Det är intressant hurpass mycket man inser att man saknat personerna i fråga när man väl träffar dem igen. Vi gick riktigt bra ihop och umgicks en hel del på den tiden och det vore ju awesome om det blev likadant nu igen!

Vi hade trevligt i vilket fall som helst och snackade om en hel del olika saker. Det känns lite konstigt att man varit borta från alla kompisarna i Stockholm under sommaren nu och så ska man åka på en gång igen. Lite sorgligt, men ändå roligt för min del att komma iväg till Japan.

Nåväl! Här kommer ett roligt avslutande klipp:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0