The Beginning is the End is the Beginning

Nu har jag äntligen börjat packa. På fredag åker jag tillbaks till huvudstaden för att träffa lite kompisar innan jag drar vidare till Japan nästa torsdag. Har inte träffat någon av dem sedan jag åkte tillbaks till Karlskoga för det årliga sommarjobbet... Så mig veterligen har det gått nästan tre månader sedan jag såg någon av dem sist! Shit, tre månader... det går ganska snabbt ändå, men ändå inte. Jag hoppas bara att mina tre månader i Tokyo inte kommer att ta slut så snabbt som sommaren gjorde. Men det blir väl på det visate i alla fall. Tiden går snabbt när man har det roligt. Det har kommit en drös nya japanska utbytesstudenter till Stockholm nu också och min käre vän Jonas ställer till med fest i Lappkärrsberget, som ligger vid universitetet. Dit ska då  (supposely) många nya japaner komma! Ska bli kul att få träffa lite nytt folk, även om jag åker iväg snart. Får träna på japanskan lite när jag ändå kan.

 

Det största problemet med att bekanta sig med utbytesstudenter är nog att de åker hem efter ett tag givetvis. Även om jag tokgillar alla mina vänner som kommer från Tokyo, Nagoya och Akita så är chansen att man kan träffas i samlad trupp, som vi alltid gjort i Stockholm, ganska liten. Tragiskt, men sant. Givetvis har de flesta facebook och då är det enklare att hålla kontakten med dem, men det är ju ändå inte riktigt samma sak tyvärr. Men nu när jag åker till Tokyo kommer jag att träffa på två av dem i alla fall, vilket ska bli kul! Det första jag tänker göra när jag kommer till min lägenhet är definitivt att dra ut och handla bärs. Den japanska ölen är djävligt god om jag får säga det själv. Den är visserligen mildare än de vi är vana vid i Sverige, men inte så mild att den smakar skit som Corona, Miller eller Buddweister. Den har en bra beska helt enkelt! Jag vill ju inte låta som en alkoholist, men det undgår nog ingen att kommentera om den när man väl smakat!

 

Jag fick dessutom en gratis försäkring av staten via kammarkollegiet också. Som utbytesstudent har man den rättigheten tydligen och det är ju inget fel det. Nu slipper farsan betala för Trygghansa-försäkringen som jag annars skulle haft (Ja, han ville bjuda på den :P). 1250kr eller något liknande sparade vi in där!

 

På fotograferingsfronten har det inte hänt något nytt sedan de tidigare tagna bilderna. Däremot har jag bestämt mig för att köpa ett Sigma 105mm macroobjektiv via Masuda. Har kollat runt lite och det priset han kan fixa på den är sådär 10 000 yen billigare än vad det är i butik. Inte illa pinkat det inte.

 

I förrgår kollade jag på Watchmen och den ägde rent utsagt. 300 var helt OK, men inte så mycket mer. Men Watchmen uppskattade jag mycket mer. Riktigt stilig film med bra repliker, musik och givetvis skådespelarna. Det är inte varje dag man ser en naken datoranimerad blått skinande man gå runt på skärmen. Helt plötsligt blev jag galen i vigilante-filmer. Önskar att jag hade The Punisher också, men den får jag köpa när jag kommer tillbaks från Japan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0